هفت روز هفته و ۲۴ ساعته | ۳۷۰۲۴-۰۵۱

تمامی محصولات صدرا ایرانیان با گارانتی معتبر ایران دیجیتال عرضه می شود. جهت استعلام گارانتی خود می توانید از لینک فوق استفاده کنید یا به صورت تلفنی نسبت به اصالت اطمینان حاصل فرمایید.

مطالب تصادفی
بهتزین-میکروفون-خارجی
معرفی بهترین میکروفون کنفرانس خارجی
نویز-کنسلینگ میکروفون
نویز کنسلینگ میکروفون چیست و چه کاربردی دارد ؟
آکوستیک سالن همایش و کنفرانس
آکوستیک سالن کنفرانس و همایش
مانیتور-آسانسوری
معرفی مانیتور آسانسوری، لیفت و نحوه عملکرد آن
وبکم-و-ویدئو-کنفرانس
معرفی و بررسی وبکم کنفرانس و ویدئو کنفرانس
معرفی فناوری های فای
معرفی فناوری های فای HIFI
محصولات صدرا ایرانیان
دوربین ویدئو کنفرانس صدرا SC42
سیستم کنفرانس گروپ صدرا مدل SG75
سیستم کنفرانس گروپ ایرانی صدرا SG80
راه اندازی سالن کنفرانس

7 گام برای راه‎ اندازی سالن کنفرانس استاندارد

اشترک در واتساپ
اشترک در تلگرام
ارسال ایمیل
پرینت مقاله

اتاق کنفرانس فضایی است که می‎تواند شامل ده یا صدها نفر کارمند باشد. به همین خاطر راه اندازی سالن کنفرانس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. لازم است که در انتخاب وسایل، تجهیزات و چینش آن‎ها دقت زیادی به عمل آید تا تعامل افراد با یکدیگر به خوبی انجام شود و همگی به امکانات صوتی و تصویری دسترسی داشته باشند. در این نوشته قصد داریم تا انجام این کار را در 7 گام ساده برای شما توضیح دهیم.

چیدمان و اهمیت آن در راه ‎اندازی سالن کنفرانس

چیدمان بر این اساس شکل می‎گیرد که افراد داخل آن فضا می‎خواهند چه کاری انجام دهند. برای مثال اگر اتاق شما برای دور‎همی ‎های کارمندان یک استارتاپ است، آنگاه چیدمانش با اتاقی که برای سیاست‎مداران تعریف شده است، متفاوت خواهد بود. یکی از بهترین انتخاب ‎ها راه ‎اندازی سالن کنفرانس به شکل U است. در این چیدمان شرکت‎ کنندگان در خارج از میز نشسته و فضای بالای U که خالی است، برای قرار گرفتن وایت‎ برد یا ویدئوپروژکتور در نظر گرفته می‏شود. همچنین دوربین اتاق کنفرانس را هم می‎توان در این بخش قرار داد.

مبلمان و صندلی

اگر قرار است که چندین اتاق کنفرانس داشته باشید، بهتر است که آن‎ها را از نظر بصری متفاوت طراحی کنید تا افراد آن‎ها را با یکدیگر اشتباه نگیرند. مانند سایر مبلمان اداری، در طراحی سالن جلسات، مبل ها و صندلی ها بایستی ارگونومیک باشند به طوری که به راحتی بتوان برای مدت زمان طولانی روی آن نشست. با این که مبلمان گران ‎ قیمت می‎توانند اتاق کنفرانس شما را باشکوه نشان دهند اما گزینه های ساده تر هم وزن کمتری دارند و هم در جابه جا شدن مشکلی ایجاد نخواهند کرد.

تجهیزات مورد نیاز در راه‎ اندازی سالن کنفرانس

در ساخت سالن کنفرانس علاوه بر چیدمان صندلی ها و میزها بایستی به فکر تهیه تجهیزات فنی مناسب برای میزبانی کنفرانس های مجازی نیز بود. تجهیزات سالن کنفرانس شامل تلویزیون استاندارد برای نمایش ارائه و سیستم ویدئویی و صوتی قوی است. دوربینی که بتواند حدود 120 درجه را پشتیبانی کرده و تلویزیونی که زاویه دید گسترده‎ای داشته باشد برای طراحی سالن جلسات ضروری است. تخته های سفید هوشمند که به رایانه متصل می‏شوند و قابلیت نوشتن روی آن نیز وجود دارد می تواند بسیار مناسب باشد. با این حال به عنوان یک کسب و کار کوچک تهیه چنین تخته های هوشمندی می‎تواند از توان شما خارج باشد. بنابراین بایستی تجهیز سالن کنفرانس را بر اساس بودجه خود انجام دهید.

ابزارهای تماس

وقتی صحبت از یک جلسه کنفرانس می‏شود، ابزارهای تماس می‎تواند تاثیر زیادی روی کیفیت این تجربه داشته باشند. به طور سنتی از تلفن های فیزیکی برای تماس استفاده می‏شود. خرید یا پیکربندی این تلفن ها می‎تواند چالش ‎های زیادی داشته باشد و در عین حال کارآمدی چندانی نیز از خود نشان ندهد. تلفن ‎های ویپ گزینه مناسبی است. به این خاطر که امکانات فراوانی داشته و نیاز به تجهیزات نیز نخواهد داشت. شما با استفاده از تلفن همراه خود نیز می‎توانید از این تلفن های استفاده کنید.

قابلیت دسترسی

پیش از هر چیز نیاز است که حتما نام یا شماره اتاق در روی در و داخل آن قرار داده شود تا افراد بتوانند به سرعت و به راحتی اتاق کنفرانس مدنظر خود را تشخیص دهند. به طور کلی متفاوت بودن دکوراسیون و طراحی و ساخت سالن کنفرانس باعث می‏شود که تشخیص آن‎ها از یکدیگر آسان شود.

در مورد قرار دادن وایت برد، صفحه نمایش، تلویزیون، دوربین و … نیز دقت کنید. شاید قرار دادن این وسایل در یک بخش خاص به خاطر زیبایی یا هر دلیل دیگری شما را وسوسه کند. اما یادتان باشد که این ابزارها بایستی در ارتفاع و جای مناسب نصب شوند تا همه افراد بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

همچنین لازم است که درها و ورود ی ها نیز راه اندازی سالن کنفرانس مورد توجه قرار بگیرند. درها و گذرگاه ‎ها بایستی به اندازه کافی عریض باشند تا افرادی که ویلچر دارند نیز بتوانند از آن عبور کنند. به فضای بین مبلمان نیز توجه کنید تا افراد بتوانند به راحتی بین آن‎ها جابجا شوند.

تعیین قوانین

برای اطمینان از اینکه هر جلسه در اتاق کنفرانس به درستی برگزار می‏شود می‎توانید مجموعه ای از قوانین و دستورالعمل ‎ها را نیز تعیین کنید تا افراد بر اساس آن عمل کنند و با اصول اولیه استفاده از فضای مشترک آشنا شوند. بعد از راه اندازی سالن کنفرانس می‎توانید مواردی مانند اطلاعات شبکه، رمز وای فای، روش ‎های رزرو اتاق، شماره تماس با پشتیبانی و … را روی دیوار نصب کنید تا همه نسبت به آن مطلع شوند.

نورپردازی

اجرای سالن کنفرانس به این معناست که شما در حال طراحی سالنی هستید که قرار است ایده ها ، راه‌حل ‎ها و نظرات در آنجا متولد شوند. به همین خاطر بایستی به نور و روشنایی این فضا توجه بسیار زیادی داشت. نورپردازی نقش به ‎سزایی در افزایش بهره‎‌وری و تمرکز دارد. با بهبود تمرکز، افراد حاضر در یک اتاق بدون توجه به مدت زمانی که گذشته می‎توانند توجه خود را حفظ کرده و در بحث ها به طور فعالانه شرکت کنند و ایده‎ های بهتری را مطرح نمایند.

نورپردازی یک اتاق کنفرانس بازتابی از فرهنگ یک شرکت است. نور ناکافی و سوسو زدن می‎تواند باعث اختلالات چشمی و سردرد شود. توجه به دمای رنگ بسیار مهم است.  در طراحی سالن کنفرانس معمولی دمای رنگ از  2700K تا 3000K بهترین است. برای تمرکز بهتر و تنظیمات رسمی تر، دمای خنک از 3500 k تا 6500 k را انتخاب کنید. لامپ های فلورسنت و رشته‌ای دمای ثابتی دارند. LEDها می‌توانند تنظیمات دمای رنگ قابل تنظیم داشته باشند و استفاده از آن‎ها راحت ‎تر خواهد بود.

به طور کلی گزینه‎ های زیادی برای روشنایی اتاق وجود دارد که از جمله آن‎ ها می‎توان به LED، فلورسنت و لامپ رشته ‎ای اشاره کرد. به طور کلی LED‎ها در این زمینه پیشتاز هستند به این خاطر که به وسیله آن‎ها سفارشی‎ سازی‏‎ های زیادی می‎توان انجام داد و قابلیت کار تا 50000 ساعت را هم دارند.

سخن پایانی

راه اندازی سالن کنفرانس به این معناست که قرار است در قلب این فضا همکاری شکل بگیرد. پیدا کردن ترکیب مناسب از تجهیزات و نورپردازی می‎تواند سهولت و راحتی را تامین کند. صدرا ایرانیان یکی از شرکت های بزرگ کشور در زمینه راه ‎اندازی سالن کنفرانس و انواع استودیو است. شما می ‎توانید برای تجهیز سالن کنفرانس خود به این مجموعه مراجعه کنید. همچنین اگر نیاز به استعلام قیمت سیستم صوتی اتاق کنفرانس دارید هم می‎توانید از طریق همین لینک وارد سایت آن‎ شوید.

نویسنده پست:

عباسیان
عباسیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب
رویداد نوت انجمن تحقیق و توسعه
با حضور عزیزانی چون : رئیس انجمن مراکز تحقیق و توسعه استان خراسان رضوی رئیس...
بازدید هیات سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران
مفتخریم که توانستیم پذیرای هیات متخصص این سازمان باشیم! استادیار شیمی...
بازدید دکتر زمانیان از شرکت صدرا
مفتخریم که توانسته ایم پذیرای دکتر حسن زمانیان باشیم ! معاون وزیر علوم...
7 گام برای راه‎ اندازی سالن کنفرانس استاندارد
اتاق کنفرانس فضایی است که می‎تواند شامل ده یا صدها نفر کارمند باشد. به همین خاطر راه اندازی سالن کنفرانس...
معرفی مانیتور آسانسوری، لیفت و نحوه عملکرد آن
امروزه در اکثر سالن‌‌های کنفرانس و جلسات بزرگ از مانیتور آسانسوری استفاده‌‌ می‌شود و این تجهیزات سخت...
معرفی بهترین نرم افزارهای ویدئوکنفرانس خارجی
از گذشته‌‌های دور تا کنون انسان‌ها جهت برقراری ارتباط با یکدیگر از روش‌‌های مختلفی استفاده‌‌ می‌کردند...
آکوستیک سالن کنفرانس و همایش
آکوستیک سالن کنفرانس و همایش ، هرگاه از آکوستیک صحبت می‌شود اکثر مردم به طور ناخودآگاه به یاد اتاق فرمان...
معرفی سیستم مانیتورینگ
مانیتورینگ چیست ؟ مانیتورینگ به معنای نظارت و کنترل وضعیت در سیستم و یا سازمان می باشد. می‌توان گفت آمار...
جدول عنوان ها

کارشناسان فنی و فروش صدرا ایرانیان آماده تماس و ارائه مشاوره کاملا رایگان به شما عزیزان هستند. تنها کافیست موارد زیر را کامل نمایید تا همکاران ما در کمتر از پنج دقیقه با شما تماس حاصل کنند. ***همراه عزیز در حال حاضر تماس ها در ساعات اداری (۸صبح ال ۱۵ ظهر) گرفته خواهد شد و در خارج از این بازه کارشناسان فعال نیستند***

کارشناسان متخصص در اولین فرصت با شما تماس می گیرند.