تجهیز سالن کنفرانس
سالن های کنفرانس به عنوان مکانی مناسب جهت برگزاری جلسه ها، از جایگاه ویژه ای در سازمان ها برخوردار هستند. که این موضوع، اهمیت تجهیزات مورد نیاز و متناسب با اتاق های کنفرانس را دو چندان می کند. بنابر همین موضوع سالن های کنفرانس بایستی از تجهیزات صوتی و تصویری همچون بلندگوها، دوربین کنفرانسی، میکروفن و مانیتور تاشو و … برخوردار باشند. که صدرا ایرانیان در این میان با تولید تجهیزات کنفرانس ایرانی با برند صدرا توانسته نیازهای مشتریان خود را در ارتباطات صوتی و تصویری به خوبی رفع نماید.
معرفی و امکانات تجهیزات سالن کنفرانس
یکی از اصلی ترین دغدغه ها در زمان برگزاری جلسات، تجهیزات سالن کنفرانس می باشد. این تجهیزات موجب می شود تا حاضرین در جلسه ها بتوانند دید کامل و دقیقی به سخنران و گزارش های اشتراک گذاشته شده در جلسات داشته باشند. تجهیزات سالن کنفرانس شامل تجهیزات صوتی و تصویری می باشد. این تجهیزات و امکانات در صورت هوشمند بودن می تواند موجب اثر گذاری بیشتر و کسب رضایت حاضرین در زمان برگزاری جلسه ها و همایش ها شود. از جمله امکانات حرفه ای تجهیزات صدرا در سالن های کنفرانس می توان به موارد عنوان شده اشاره کرد.
معرفی و امکانات تجهیزات سالن کنفرانس
یکی از اصلی ترین دغدغه ها در زمان برگزاری جلسات، تجهیزات سالن کنفرانس می باشد. این تجهیزات موجب می شود تا حاضرین در جلسه ها بتوانند دید کامل و دقیقی به سخنران و گزارش های اشتراک گذاشته شده در جلسات داشته باشند. تجهیزات سالن کنفرانس شامل تجهیزات صوتی و تصویری می باشد. این تجهیزات و امکانات در صورت هوشمند بودن می تواند موجب اثر گذاری بیشتر و کسب رضایت حاضرین در زمان برگزاری جلسه ها و همایش ها شود. از جمله امکانات حرفه ای تجهیزات صدرا در سالن های کنفرانس می توان به موارد عنوان شده اشاره کرد.
مشاوره تخصصی و رایگان دریافت کنید.
صدرا ایرانیان تولید کننده تجهیزات کنفرانس
شرکت صدرا ایرانیان با سابقه درخشان در زمینه طراحی و تجهیز سالن های کنفرانس، پس از سال ها تجربه در این زمینه با استفاده از دانش بومی و تکنولوژی پیشرفته اقدام به تولید تجهیزات کنفرانسی ایرانی از قبیل دوربین کنفرانس، مانیتورتاشو ، میکروفون رومیزی ،اسپیکرفون و… کرده است . تمامی این کالا ها از جدیدترین تکنولوژی ها استفاده شده و تمامی نیاز های شما را جهت برگزاری جلسات کنفرانسی با بالاترین کیفیت بر طرف می کند . این تجهیزات از نظر کیفیت با کالا های خارجی قابل رقابت است و همچنین علاوه بر حمایت از کالای ایرانی هزینه کمتری را نسبت به دیگر برند ها پرداخت میکنید.
خرید تجهیزات سالن کنفرانس
در زمان خرید تجهیزات سالن کنفرانس بایستی نهایت دقت را داشته باشید، زیرا این تجهیزات از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند. برای این امر می توانید از مشاوره رایگان شرکت صدرا ایرانیان بهره ببرید تا از جدیدترین فناوری ها و کالاهای حال حاضر مطلع شوید. در ادامه ۶ نکته ی طلایی که برای خرید تجهیزات سالن کنفرانس باید به آن ها نهایت دقت را داشت، گرد آوری کرده ایم:
تمامی تجهیزات سالن کنفرانس بایستی از کیفیت بالایی برخوردار باشند. زیرا در صورتی که یکی از تجهیزات به کار رفته از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، می توانند بر روی کل سیستم، تاثیر بگذارد.
تجهیزات مورد استفاده در سیستم کنفرانس بایستی قابلیت حذف نویز صدا را داشته باشند. تا در هنگام پخش صدا در سالن کنفرانس هیچگونه نویزی وجود نداشته باشد.
این تجهیزات باید قابلیت افزایش تعداد یونیت های میکروفون را بدون نیاز به خرید مجدد مرکز کنفرانس داشته باشند تا در صورت افزایش تعداد میکروفون ها در آینده، مشکلی در سیستم به وجود نیاید.
علاوه بر بخش صدای با کیفیت و بدون نویز ، بایستی سیستم مورد استفاده از امکانات جانبی همچون قابلیت اتوترکینگ، رعایت حق تقدم، رای گیری، ترجمه همزمان و دیگر قابلیت ها برخوردار باشد.
در سالن های کنفرانس علاوه بر میکروفون از دوربین ویدئو کنفرانس نیز استفاده می شود. در همین خصوص باید میکروفون های نصب شده در سالن جلسات یا کنفرانس از سیستم اتوترکینگ پشتیانی کنند تا صدا و تصویر با یکدیگر هماهنگ باشند.
قابلیت رای گیری یکی از مولفه های مهم در سالن های کنفرانس است. از آنجا که در جلسات رای گیری هایی متفاوتی انجام می شود به وسیله این سیستم می توان در کمترین زمان هنگام برگزاری جلسه رای گیری را انجام داد و نتیجه را مشاهده کنید.
قیمت تجهیزات سالن کنفرانس
یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید تجهیزات کنفرانس، قیمت آن می باشد. هنگام خرید این تجهیزات ، عوامل متعدد و گوناگونی بر میزان هزینه ی طراحی سالن کنفرانس تاثیر گذار است. از آنجا که تجهیزات سالن کنفرانس از ارزش بالایی برخوردار هستند معمولا دارای قیمت های نچندان ارزانی می باشند و اگر تجهیزات استفاده شده در سالن کنفرانس، تجهیزات خارجی باشند این قیمت ها دوچندان می شوند. در همین خصوص صدرا ایرانیان جهت کاهش هزینه های تمام شده با تولید کالاهای ایرانی سعی بر آن داشته قیمت این تجهیزات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. کافیست جهت دریافت و آشنایی با قیمت ها و محصولات صدرا ایرانیان با ما تماس حاصل فرمایید.
اصلی ترین تجهیزات کنفرانس
میکروفون رومیزی، بلندگو و مانیتور جزء اصلی ترین تجهیزات جهت برگزاری جلسات هستند. در سالن های بزرگ و یا اتاق های ویدئو کنفرانس، تهیه دوربین ویدئو کنفرانس نیز ضروری است. از اصلی ترین ویژگی هایی که میکروفون رومیزی باید داشته باشد میتوان کیفیت صدا، قابلیت نویز گیر، رعایت حق تقدم و قابلیت اتوترکینگ اشاره کرد. مانیتور جهت مشاهده تصاویر و نمودارها، گزارش ها و … استفاده می شود. و مشخصه اصلی آن کیفیت تصویر آن می باشد می توان به صورت رومیزی استفاده شود. ویژگی های دوربین کنفرانس ، شامل قابلیت اتوترکینگ ، چرخش به صورت افقی و عمودی ، میدان دید، قابلیت زوم و کیفیت تصویر می باشد. که تمامی این ويژکی ها را می توان در محصولات صدرا یافت.
میکروفون کنفرانس صدرا
اصلی ترین تجهیزات در سالن کنفرانس استفاده میکروفون است. میکروفون های کنفرانس صدرا موجب می شوند تا صدای سخنرانان به صورت شفاف و رسا به تمام حاضرین در سالن کنفرانس رسانده شود. همچنین این میکروفون ها دارای ویژگی هایی از قبیل بلندگو داخلی،کلید حق تقدم رئیس و قابلیت رای گیری می باشند.
مانیتور کنفرانس صدرا
بعد از میکروفون، اصلی ترین تجهیزاتی مانیتور و دوربین کنفرانس است. مانیتور های سالن کنفرانس ظاهری مشابه به لپ تاپ دارند و می توانند به صورت ۹۰ درجه خم شوند. نمایشگر MC322 صدرا از کیفیت تصویر FULL HD و صفحه نمایش ۱۵/۸ اینچ بهره می برد که می تواند محتوا بصری باکیفیت بالا منتقل کند.
دوربین کنفرانس صدرا
دوربین های کنفرانس صدرا می توانند با کیفیت FULL HD و 4K از جلسات شما تصویر برداری کنند. همچنین این دوربین ها با تمامی میکروفون های صدرا هماهنگ بوده و می توانند به سیستم اتوترک متصل شوند تا در هنگام فعال بودن هر یک از میکروفون ها، دوربین به سمت همان میکروفون چرخیده و از فرد سخنران تصویر برداری کند.
پنل کنفرانس صدرا
پنل های رومیزی کنفرانس دارای درگاه های مختلفی هستند تا کاربران بتوانند در صورت نیاز لپ تاپ یا تلفن همراه خود را به سیستم مرکزی متصل کنند. پنل رومیزی کنفرانس به دو صورت تخت یا در باز شونده موجود هستند و از درگاه های این پنل ها می توان به USB، HDMI، VGA، AUX و برق اشاره کرد.
نصب تجهیزات سالن کنفرانس
تمامی شرکت های خصوصی و یا دولتی جهت برگزاری جلسات، نیاز به یک سالن کنفرانس دارند. تجهیز سالن های کنفرانس با فناوری های روز موجب سهولت کارکرد آن شده است. سالن کنفرانس باید دارای تجهیزاتی همچون سیستم صوتی کنفرانس، میکروفون کنفرانسی ، بلندگو ، آمپلی فایر و دیگر لوازم مورد نیاز باشد. در زمان نصب تجهیزات سالن کنفرانس بایستی برای اجرای هر چه بهتر سالن کنفرانس، نسبت به تجهیزات و وسایل کاربردی مورد استفاده و طریقه ی چیدمان اطلاعات لازم و کافی را داشته باشید. در همین خصوص به علت پیچیدگی نصب این تجهیزات توصیه می شود حتما از متخصصان فعال در این رشته کمک بگیرید. جهت مشاوره و بازدید به صورت رایگان می توانید با شماره 37024-051 تماس حاصل کنید.
مشاوره تخصصی و رایگان دریافت کنید.
ساخت سالن کنفرانس
چندین سال است که سالن های کنفرانس از شکل سنتی و قدیمی خود خارج شده اند و با به کارگیری تکنولوژی ها و فناوری های روز دنیا به سمت سیستم های دیجیتالی پیشرفت کرده اند. به این صورت که، امروزه در ساخت سالن های کنفرانس از تجهیزات و فناوری های بسیار حرفه ای استفاده می شود. به عبارتی برای اینکه یک سالن کنفرانس از لحاظ صوت و تصویر استاندارد باشد باید تجهیزات با کیفیتی نصب و راه اندازی شوند. از جمله این تجهیزات و سیستم های اصلی که باید در ساخت یک سالن در نظر گرفت، می توان به چهار مورد زیر اشاره کرد:
سیستم کنفرانس صوتی
سیستم تصویر برداری خودکار
سیستم پخش تصویر
سیستم ویدئو کنفرانس
طراحی سالن های کنفرانس
از دیگر مواردی که در ساخت و طراحی سالن های کنفرانس باید اجرا شود، پوشش دیوارها، کف و سقف، عایق بندی، نور داخل ساختمان، دکوراسیون سالن، میز کنفرانس، کفپوش زمین و … می توان اشاره کرد. این اقلام باید به گونه ای انتخاب شوند در سالن کنفرانس هارمونی رنگی ایجاد شود تا فرد سخنگو بتواند در سالن های کنفرانس به راحتی با حاضرین موجود در آن ارتباط سمعی و بصری داشته باشد. در تجهیزات سالن کنفرانس و تکمیل سالن چندین صنعت درگیر اتمام آن خواهند بود. در زمان طراحی سالن کنفرانس بایستی برخی نکاتی رعایت شوند. از جمله ی این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد: صنعت دکور و دکوراسیون، صنایع برق و روشنایی، صنعت سیستم های صوتی و تصویری، صنایع گرمایشی و سرمایشی، صنایع ساختمان سازی و عمران.
انواع طراحی سالن کنفرانس
سالن های کنفرانس با توجه به نیازها و تعداد افرادی که باید در خود قرار دهند در طرح ها و مدل های مختلفی طراحی و ساخته می شوند. در بیشتر سالن های کنفرانس به طور معمول بین ۲۰ تا ۹۰ نفر حضور خواهند داشت که با توجه با این تعداد افراد باید جهت حفظ راحتی و رفاه شرکت کنندگان از اصول خاصی در طراحی سالن پیبرد. در ادامه جهت آشنایی شما با سبک ها و مدل های مختلف سالن کنفرانس، ۴ مدل از محبوب ترین و پرطرفدارترین سبک های طراحی را به معرف می رسانیم.