هفت روز هفته و ۲۴ ساعته | ۳۷۰۲۴-۰۵۱

با افتخار ساخت ایران

تجهیز سالن کنفرانس
تجهیز سالن همایش
سیستم کنفرانس
ویدئو کنفرانس

تجهیز سالن کنفرانس

سالن های کنفرانس به عنوان مکانی مناسب جهت برگزاری جلسات، از جایگاه ویژه ای در سازمان ها برخوردار هستند که این موضوع، اهمیت تجهیزات مورد نیاز و متناسب با اتاق کنفرانس را دو چندان می کند. بنابر همین موضوع سالن های کنفرانس بایستی از تجهیزات صوتی و تصویری همچون بلندگو، دوربین کنفرانسی و میکروفن و مانیتور تاشو  و غیره برخوردار باشند. صدرا ایرانیان با تولید تجهیزات کنفرانس ایرانی صدرا، توانسته بروزترین تجهیزات ارتباطات صوتی و تصویری در اتاق جلسات را فراهم آورد که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

ضبط صدا و تصویر
امکان رای گیری
تصویر برداری خودکار
قابلیت ضد نویز
قابلیت رعایت حق تقدم
ضبط تصاویر جلسه
قابلیت تشخیص چهره
سیستم اتوترکینگ
کاربری آسان

معرفی و امکانات تجهیزات سالن کنفرانس

از اصلی ترین دغدغه ها در زمان برگزاری جلسات، داشتن تجهیزات سالن کنفرانس مناسب است. این تجهیزات موجب می شود تا حاضرین در جلسه بتوانند درک کامل و دقیقی از گفتگوها و گزارش های به اشتراک گذاشته شده داشته باشند. تجهیزات سالن کنفرانس شامل تجهیزات صوتی و تصویری می شوند. این تجهیزات با قابلیت های ویژه که دارند می توانند موجب اثر گذاری بیشتر و کسب رضایت حاضرین در زمان برگزاری جلسه ها و همایش ها شوند که  از جمله امکانات و قابلیت های حرفه ای تجهیزات صدرا در سالن های کنفرانس می توان به موارد سمت راست اشاره کرد.

ضبط صدا و تصویر
امکان رای گیری
تصویر برداری خودکار
قابلیت ضد نویز
قابلیت رعایت حق تقدم
ضبط تصاویر جلسه
قابلیت تشخیص چهره
سیستم اتوترکینگ

معرفی و امکانات تجهیزات سالن کنفرانس

از اصلی ترین دغدغه ها در زمان برگزاری جلسات، داشتن تجهیزات سالن کنفرانس مناسب است. این تجهیزات موجب می شود تا حاضرین در جلسه بتوانند درک کامل و دقیقی از گفتگوها و گزارش های به اشتراک گذاشته شده داشته باشند. تجهیزات سالن کنفرانس شامل تجهیزات صوتی و تصویری می شوند. این تجهیزات با قابلیت های ویژه که دارند می توانند موجب اثر گذاری بیشتر و کسب رضایت حاضرین در زمان برگزاری جلسه ها و همایش ها شوند که  از جمله امکانات و قابلیت های حرفه ای تجهیزات صدرا در سالن های کنفرانس می توان به موارد سمت راست اشاره کرد.

مشاوره تخصصی و رایگان دریافت کنید.

صدرا ایرانیان تولید کننده تجهیزات کنفرانس

شرکت دانش بنیان صدرا ایرانیان با سابقه درخشان در زمینه طراحی و تجهیز سالن های کنفرانس، پس از سال ها تجربه با استفاده از دانش بومی و مهندسین خود اقدام به تولید تجهیزات کنفرانس ایرانی، از قبیل دوربین کنفرانس، مانیتورتاشو، میکروفون رومیزی، اسپیکرفون و دیگر تجهیزات وابسته نموده است. تلاش شده در تمامی این محصولات از جدیدترین فناوری ها استفاده شود تا بتوانند نیاز  شما را جهت برگزاری جلسات کنفرانسی بر طرف نمایند. این تجهیزات با کالا های خارجی قابل مقایسه بوده و علاوه بر خدمات پس از فروش ۶۰ ماهه از قیمت بسیار کمتری  برخوردار هستند. 

خرید تجهیزات سالن کنفرانس

در خرید تجهیزات سالن کنفرانس باید نهایت دقت را داشت، زیرا این تجهیزات از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند. جهت انتخاب محصولات متناسب با فضای خود  می توانید از مشاوران شرکت صدرا کمک بگیرید تا از جدیدترین محصولات و متدهای تجهیز سالن های جلسات مطلع شوید. در ادامه ۶ نکته ی طلایی و  پایه برای خرید تجهیزات سالن کنفرانس را مورد بررسی قرار می دهیم.

1
کیفیت تجهیزات

تمامی تجهیزات سالن کنفرانس بایستی از کیفیت بالایی برخوردار باشند. در صورتی که هر یک از تجهیزات  به کار رفته از کیفیت خوبی برخوردار نباشند، می توانند بر روی کل سیستم، تاثیر بگذارد.

2
نویز کنسلینگ

تجهیزات مورد استفاده در سیستم کنفرانس بایستی قابلیت حذف نویز صدا را داشته باشند. تا در هنگام پخش صدا در سالن کنفرانس هیچگونه نویزی و صدای اضافی وجود نداشته باشد.

3
قابلیت ارتقاء

این تجهیزات باید قابلیت افزایش تعداد یونیت های میکروفون را بدون نیاز به خرید مجدد مرکز کنفرانس داشته باشند تا در صورت افزایش تعداد میکروفون ها در آینده، مشکلی در سیستم به وجود نیاید.

4
قابلیت های روز

علاوه بر بخش صدای با کیفیت و بدون نویز، بایستی سیستم مورد استفاده از امکانات جانبی همچون اتوترکینگ، رعایت حق تقدم، رای گیری، ترجمه همزمان و دیگر قابلیت ها برخوردار باشد.

5
اتوترکینگ

در سالن های کنفرانس علاوه بر میکروفون از دوربین ویدئو کنفرانس نیز استفاده می شود. در همین خصوص باید میکروفون های نصب شده در سالن جلسات یا کنفرانس از سیستم اتوترکینگ پشتیانی کنند تا صدا و تصویر با یکدیگر هماهنگ باشند.

6
رای گیری

قابلیت رای گیری یکی از مولفه های مهم در تجهیز سالن کنفرانس  است. از آنجا که در جلسات رای گیری هایی متفاوتی انجام می شود به وسیله این سیستم می توان در کمترین زمان هنگام برگزاری جلسه رای گیری را انجام داد و نتیجه را مشاهده نمود.

آیا اتاق کنفرانس همان اتاق جلسات است؟

در بسیاری از موارد، اتاق کنفرانس و اتاق جلسات اصطلاحاتی هستند که به طور متقابل برای توصیف یک فضای مشابه استفاده می‌شوند. هر دوی این اتاق‌ها برای برگزاری جلسات، مذاکرات و گفتگوهای گروهی طراحی شده‌اند. تفاوت‌های جزئی ممکن است بسته به کاربرد خاص یا ظرفیت آن‌ها وجود داشته باشد:

اتاق کنفرانس معمولاً به فضایی اشاره دارد که برای جلسات رسمی‌تر و بزرگ‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اغلب با تجهیزات پیشرفته تر برای ارتباط از راه دور، مانند ویدئوکنفرانس.

اتاق جلسات ممکن است کوچک‌تر باشد و برای جلسات داخلی، مذاکرات گروه‌های کوچکتر یا جلسات غیررسمی استفاده شود.هدف اصلی هر دو اتاق تسهیل گفتگو و تبادل ایده‌ها در میان شرکت‌کنندگان است.

قیمت تجهیزات سالن کنفرانس

یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید تجهیزات کنفرانس، قیمت آن می باشد که عوامل متعدد و گوناگونی بر میزان هزینه این تجهیزات تاثیر می گذارد. در همین خصوص صدرا ایرانیان جهت کاهش هزینه های تمام شده در اجرای و تجهیز سالن های جلسات، با تولید کالاهای ایرانی سعی بر آن داشته تا قیمت تمام شده را به میزان زیادی کاهش دهد. کافیست جهت دریافت قیمت تجهیزات سالن کنفرانس و آشنایی با محصولات صدرا ایرانیان با ما تماس حاصل فرمایید.

اصلی ترین تجهیزات کنفرانس

اصلی ترین تجهیزات اتاق کنفرانس شامل: میکروفون کنفرانس، دوربین و مانیتور می شوند و در سالن های بزرگ و یا اتاق های ویدئو کنفرانس، تهیه این اقلام ضروری است. ویژگی های دوربین کنفرانس شامل قابلیت اتوترکینگ، چرخش به صورت افقی و عمودی، میدان دید گسترده و  قابلیت زوم می باشد. از اصلی ترین ویژگی هایی که میکروفون کنفرانس باید داشته باشد کیفیت صدا، قابلیت حذف نویز، رعایت حق تقدم سخنرانان و قابلیت اتوترکینگ است. مانیتور نیز جهت مشاهده تصاویر و نمودارها و گزارش ها مورد استفاده قرار می گیرد و مشخصه اصلی آن کیفیت تصویر مناسب آن می باشد. که تمامی این ويژگی ها را می توان در محصولات صدرا یافت. همچنین  نصب و راه اندازی  سالن کنفرانس و رعایت استاندارد ها در سالن های جلسات نیز بسیار حائز  اهمیت است .

میکروفون کنفرانس صدرا

میکروفون از اصلی ترین تجهیزات در سالن کنفرانس است. میکروفون های کنفرانس صدرا، صدای سخنرانان را به صورت شفاف و رسا به تمام حاضرین در سالن می رسانند. همچنین این میکروفون ها از ویژگی هایی مانند بلندگو داخلی،‌ کلید حق تقدم و قابلیت رای گیری برخوردارند.

مانیتور کنفرانس صدرا

پس از میکروفون، اصلی ترین تجهیزات  مانیتور و دوربین کنفرانس است. مانیتور MC322 صدرا ظاهری مشابه لپ تاپ دارد و به صورت ۹۰ درجه تا می شوند. همچنین از کیفیت تصویر FULL HD، صفحه نمایش ۱۵/۸ اینچ ال ای دی، بلندگو داخلی و رنگ های زنده بهره می برد.

دوربین کنفرانس صدرا

دوربین های کنفرانس صدرا از کیفیت FULL HD و 4K برخوردار هستند و همچنین این دوربین ها با تمامی میکروفون های صدرا هماهنگ بوده و می توانند به سیستم اتوترک متصل شوند. تا در هنگام فعال بودن هر یک از میکروفون ها، دوربین به سمت همان میکروفون چرخیده و  تصویر برداری کند.

پنل کنفرانس صدرا

پنل های رومیزی کنفرانس موجب می شوند تا کاربران بتوانند در صورت نیاز لپ تاپ یا تلفن همراه خود را به سیستم مرکزی متصل کنند. پنل رومیزی کنفرانس در دو مدل تخت یا باز شونده است و از درگاه های این پنل ها می توان به USB HDMI ,VGA ,AUX و برق اشاره کرد.

نصب تجهیزات سالن کنفرانس

نصب و راه اندازی سالن کنفرانس ، شرکت ها و سازمان ها جهت برگزاری جلسات، نیاز به سالن کنفرانس دارند که تجهیز سالن های کنفرانس با فناوری های روز موجب سهولت کارکرد می شود. سالن کنفرانس باید دارای تجهیزاتی همچون سیستم صوتی کنفرانس، میکروفون کنفرانسی ، بلندگو ، آمپلی فایر  و دیگر لوازم مورد نیاز باشد. در زمان نصب تجهیزات سالن کنفرانس بایستی برای اجرای هر چه بهتر، نسبت به تجهیزات و اقلام کاربردی مورد استفاده و طریقه ی چیدمان اطلاعات لازم و کافی را داشت. در همین خصوص به علت پیچیدگی نصب این تجهیزات توصیه می شود حتما از متخصصان فعال در این رشته کمک بگیرید. جهت مشاوره و بازدید به صورت رایگان می توانید با مشاوران ما در صدرا ایرانیان تماس حاصل فرمایید.

مشاوره تخصصی و رایگان دریافت کنید.

ساخت سالن کنفرانس

چندین سال است که سالن های کنفرانس از شکل سنتی خود خارج شده اند و با به کارگیری تکنولوژی ها روز دنیا به سمت سیستم های دیجیتالی پیشرفته اند. به این صورت که امروزه در ساخت سالن های کنفرانس از تجهیزات و فناوری های بسیار حرفه ای استفاده می شود. در نهایت برای اینکه یک سالن کنفرانس از لحاظ صوت و تصویر استاندارد باشد باید تجهیزات با کیفیتی  در آن نصب و راه اندازی شوند. از جمله این تجهیزات و سیستم های اصلی در ساخت یک سالن می توان به چهار مورد سمت چپ اشاره کرد:

۱
سیستم کنفرانس صوتی
سیستم کنفرانس صوتی شامل میکروفون رومیزی، منبع، بلندگو، آمپلی فایر و میکسر صدا می باشد. این سیستم به طور کامل از صفر تا صد، صوت سالن کنفرانس شما را مدیریت می کند. همچنین سیستم کنفرانس صوتی دارای امکانات نرم افزاری و سخت افزاری متعددی است که از مهمترین امکانات تجهیز سالن کنفرانس خروجی هدفون، ترجمه ی همزمان، امکان رای گیری و کلید حق تقدم و غیره می باشد.
۲
سیستم تصویر برداری خودکار
یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز در طراحی و ساخت سالن کنفرانس، سیستم تصویر برداری خودکار یا اتوترکینگ می باشد. این سیستم جهت ضبط و ذخیره تصاویر در جلسه ها می باشد که دوربین ها به صورت خودکار از فرد سخنران تصویربرداری می کند. ضریب خطا تصویر برداری به وسیله این سیستم در سالن های کنفرانس نزدیک به صفر است که موجب می شود دیگر نیازی به اپراتور برای ضبط تصاویر نباشد.
۳
سیستم پخش تصویر
از دیگر تجهیزات مورد نیاز در اجرای سالن های کنفرانس، سیستم پخش تصویر جهت نمایش انواع فایل ها، ویدئوها و تصاویر زنده سخنرانان می باشد. در سیستم پخش تصویر از تجهیزاتی از قبیل ویدئو پروژکتور، ویدئو وال یا نمایشگر صنعتی و مانیتورهای تاشو استفاده می شود.
۴
سیستم ویدئو کنفرانس
باتوجه به افزایش برقراری تماس های تصویری استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس بسیار توصیه می شود. سیستم ویدیو کنفرانس از دیگر تجهیزات مورد نیاز در سالن های کنفرانس است. از این سیستم برای برقراری ارتباط های ویدیو کنفرانسی و تماس های تصویری استفاده می شود.
طراحی سالن های کنفرانس

از دیگر مواردی که در ساخت و طراحی سالن های کنفرانس باید اجرا شود، پوشش دیوارها، کف و سقف، عایق بندی، نور داخل ساختمان، دکوراسیون سالن، میز کنفرانس، کفپوش زمین و غیره می باشد. این اقلام باید به گونه ای انتخاب شوند در سالن کنفرانس هارمونی رنگی ایجاد شود تا فرد سخنگو بتواند به راحتی با حاضرین موجود در آن ارتباط سمعی و بصری برقرار کند. در زمان طراحی سالن کنفرانس بایستی برخی نکات رعایت شوند. از جمله ی این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد: صنعت دکور و دکوراسیون، صنایع برق و روشنایی، صنعت سیستم های صوتی و تصویری، صنایع گرمایشی و سرمایشی، صنایع ساختمان سازی و عمران.

انواع طراحی سالن کنفرانس

سالن های کنفرانس با توجه به نیازها و تعداد افرادی که باید در خود قرار دهند در طرح ها و مدل های مختلفی طراحی و ساخته می شوند. در بیشتر سالن های کنفرانس به طور معمول بین ۲۰ تا ۹۰ نفر حضور خواهند داشت که با توجه با این تعداد افراد باید جهت حفظ راحتی و رفاه شرکت کنندگان از اصول خاصی در طراحی سالن پی ببرد. در ادامه جهت آشنایی شما با سبک ها و مدل های مختلف سالن کنفرانس، ۴ مدل از محبوب ترین و پرطرفدارترین سبک های طراحی را به معرف می رسانیم.

میز مربع شکل

میز U شکل منحنی

میز U شکل

سبک کلاسی

راه اندازی سالن کنفرانس

نحوه  نصب و راه اندازی سالن کنفرانس بسیار  حائز اهمیت است  ، زیرا در صورتیکی  شما بهترین  تجهیزات کنفرانس را برای سالن جلسات  خریداری کنید  اما نصب و راه اندازی آن به درستی انجام  نشود شما نمی توانید نتیجه دلخواه و بازدهی مناسب را داشته باشید.  هنگام  نصب این تجهیزات باید تمام  جوانب را در در نظر گرفت مانند تقاوت قد افراد و فاصله استاندارد افراد تا میکروفون و مانیتور کنفرانس و همچنین ارتفاع میز کنفرانس و ….  . به همین منظور  بهتر است جهت راه اندازی سالن کنفرانس خود از یک تیم با تجربه و حرفه ای کمک بگیرید.

کارشناسان متخصص در اولین فرصت با شما تماس می گیرند.