هفت روز هفته و ۲۴ ساعته | ۳۷۰۲۴-۰۵۱

تمامی محصولات صدرا ایرانیان با گارانتی معتبر ایران دیجیتال عرضه می شود. جهت استعلام گارانتی خود می توانید از لینک فوق استفاده کنید یا به صورت تلفنی نسبت به اصالت اطمینان حاصل فرمایید.

بلندگو کنفرانس

استفاده از بلندگو سالن جلسات از جمله موارد مختلفی است که در طراحی یک سالن حرفه ای، باید مورد توجه قرار بگیرد. در برگزاری یک جلسه تنها زیبایی و جذابیت سالن جلسه کافی نیست. شاید طراحی زیبا در ابتدا برای شرکت کنندگان خیره کننده باشد اما در نهایت چیزی که موجب حضور مستمر آنها در جلسه می شود، کیفیت صدا است. بلندگوها یکی از مهم ترین اجزای سیستم صوتی سالن جلسات و سالن کنفرانس هستند. صدای سخنران از طریق بلندگو به گوش حضار می رسد و کیفیت این وسیله می تواند تاثیر مستقیم در کیفیت و جلسات داشته باشد.

ویژگی بلندگو کنفرانس

بلندگو کنفرانس یکی از تجهیزات سیستم های صوتی سالن کنفرانس است که می تواند صدای شما را با کیفیت و وضوح بالا ارائه دهد. با وجود اینکه این سیستم صوتی کنفرانس بیشتر نوعی ارتباط سنتی است اما همچنان نقش حیاتی را در برگزاری جلسات کنفرانس ایفا می‌کنند. سیستم های صوتی سالن کنفرانس به شما کمک می کند تا صداها را از طریق بلندگوها پخش کنید. هر یک از تجهیزات سیستم صوتی سالن کنفرانس دارای طراحی ها، ویژگی ها و قابلیت های متفاوتی هستند تا شما را در انجام این عملکردها یاری کنند. شما می توانید بر اساس نیازهای خاص خود تعیین کنید که کدام تجهیزات برای شما مناسب است.

انواع بلندگو سالن کنفرانس را بشناسید

بلندگوها، یکی از تجهیزات صوتی اتاق کنفرانس هستند که در انواع مختلف با کیفیت های متفاوت طراحی و تولید می شوند. بنابراین شما در انتخاب بلندگو کنفرانسی با تنوع زیادی روبه رو هستید. بلندگو سالن کنفرانس بر اساس نوع قرار گیری به دو نوع دیواری و سقفی دسته بندی می‌شود که باید به با توجه به روش استقرار، بلندگوهای ستونی یا بلندگوهای سقفی و سایر محصولات را انتخاب کنید. در هر سالن کنفرانس با توجه به مشخصات و ویژگی های آن می بایست از بلندگویی استفاده کنید که بهترین کارایی را داشته باشد. در پایین هر دو نوع بلندگو سقفی و دیواری را بررسی میکنیم  و به کاربرد و مزایای آنها می پردازیم.

بلندگو سقفی کنفرانس
بلندگو سقفی

از بلندگو سقفی بیشتر در سالن های کنفرانس کوچک استفاده می شود. بلندگوهای سقفی در مقایسه با نوع دیواری فضای کمتری اشغال می کنند. این نوع بلندگوها با کاهش تداخل آکوستیک کیفیت صدای بهتری را به تمامی نقاط سالن کنفرانس می رسانند.

بلندگو سالنی
بلندگو دیواری

استفاده از بلندگو دیواری یک انتخاب عالی برای تجهیز سالن کنفرانس است. به کمک بلندگوهای دیواری می توانید یک سیستم صوتی حرفه ای برای سالن جلسات خود ترتیب دهید. این نوع بلندگوها با نام بلندگو دکوراتیو نیز در بازار عرضه می شوند، زیرا ظاهری زیبا، جمع و جوری دارند.

میکروفون کنفرانس
آمپلی فایر
بلندگو کنفرانس
میکسر صدا
منبع تغذیه
تجهیزات جانبی
میکروفون کنفرانس
آمپلی فایر
بلندگو کنفرانس
میکسر صدا
منبع تغذیه
تجهیزات جانبی

اجزای سیستم صوتی سالن کنفرانس

سیستم صوتی سالن کنفرانس متشکل از تجهیزاتی است که صدای سخنرانان را در کنفرانس ها و جلسات با کیفیت مطلوب پخش کند. با توجه به شرایط و طراحی سالن کنفرانس از تجهیزات مختلفی در سیستم صوتی آن استفاده می شود. میکروفن های رومیزی، منبع تغذیه، میکروفن ریاست، فرستنده – گیرنده، آمپلی فایرهای تنظیم کننده و کنترل کننده صدا، بلندگو های سقفی و دیواری به صورت اکتیو و پسیو از جمله تجهیزات این سیستم می باشند. بلندگو سالن کنفرانس از مهمترین اجزای این سیستم است که دارای انواع مختلفی است. شما باید مناسب ترین مدل را با توجه به شرایط محیط کنفرانس تهیه کنید.

مشاوره تخصصی و رایگان دریافت کنید.

بهترین مدل اسپیکر کنفرانس

انتخاب بهترین مدل اسپیکر کنفرانس با توجه به اندازه سالن و تعداد افراد حاضر در آن متفاوت است. شاید اتاق جلسات کوچک نیاز به سیستم صوتی خاصی نداشته باشد اما اگر یک سالن کنفرانس بزرگ دارید باید به تعداد صندلی ها و افرادی که در سالن حضور دارند توجه کنید. تعداد افراد بیشتر در سالن به معنای نیاز به یک اسپیکر کنفرانسی قوی تر است. اگر از اسپیکر اکتیو استفاده می کنید، دیگر نیازی به  تقویت کننده با بلندگو نیست. اما اگر از اسپیکر پسیو استفاده می نمایید، تهیه مقدار مناسب قدرت برای آنها امری ضروری است. برای تقویت صدا می توانید از آمپلی فایر استفاده کنید، این دستگاه قدرت هندلینگ بلندگو را دو برابر می کند.

نکات مهم در خرید بلندگو کنفرانس

کیفیت صدا

مهمترین مورد برای برگزاری یک کنفرانس خوب، کیفیت صدای مناسب است. اگر در جلسه ای صدای سخنران برای همه رسا و واضح نباشد، افراد حاضر در سالن متوجه سخنرانی نخواهند شد و ممکن است در برگزاری جلسات خللی ایجاد کند.

قرارگیری بلندگوها

همه چیز از نوع و محل قرارگیری بلندگوها گرفته تا آکوستیک محیط در نحوه توزیع صدا نقش مهمی دارد. در حالی که یک بلندگو ممکن است برای یک اتاق کوچک مناسب باشد، اما یک جفت بلندگو یا بیشتر ممکن است برای یک فضای بزرگتر بهتر عمل کند.

اندازه سالن جلسات

هنگام خرید بلندگو سالن جلسات بعد از در نظر گرفتن کیفیت صدا باید به ابعاد سالن خود توجه کرد تا بصورت مناسب پخش شود. اگر سالن کنفرانس بزرگ باشد باید از چند بلندگو استفاده کرد تا صدا به طور یکنواخت بین همه شرکت کنندگان پخش شود.

اندازه بلندگو

فاکتور دیگری که در زمان خرید بلندگو کنفرانس باید در نظر گرفت اندازه آن است. بزرگی در کیفیت صدای نقشی ندارد و باید به مشخصه های دیگری توجه کرد. بنابراین در هنگام خرید بلندگو سالن کنفرانس اندازه را ملاک اصلی را انتخاب خود قرار ندهید و به این موضوع دقت کنید تا صدای واضح و با کیفیت داشته باشید.

حساسیت بلندگو

بلندگو کنفرانسی با حساسیت بالا، نیاز به قدرت تقویت کنندگی کمتری برای تولید صدا دارد. برای مثال بلندگویی با حساسیت 75 دسی بل در مقایسه با بلندگویی با حساسیت 95 دسی بل نیاز به قدرت تقویت کنندگی بیشتری در تولید صدا دارد. در این مورد توصیه می کنیم حتما قبل از خرید با کارشناسان ما مشاوره دریافت نمایید.

نصب سیستم صوتی کنفرانس

نکات مهم در نصب سیستم صوتی سالن جلسات

در نصب سیستم صوتی سالن جلسات باید به زاویه نصب اسپیکرها، تعداد بلندگوهای مورد نیاز، طرز قرار گرفتن میکروفون ها و نوع و مدل آمپلی فایرها و دیگر تجهیزات وابسته بسیار توجه کرد. نحوه کابل کشی، چیدمان صندلی ها و آکوستیک بودن سالن از دیگر مواردی هستند که می توانند بر کیفیت و پخش صوت در سالن تاثیرگذار باشند. از آن جایی که نصب سیستم صوتی سالن جلسات مقوله ای تخصصی است و باید در انتخاب نوع تجهیزات و محل قرارگیری آن ها بسیار دقت کرد، استفاده از افراد متخصص برای این امر پیشنهاد می شود. از این رو صدرا  با تیمی متخصص در کنار شماست تا علاوه بر نصب دقیق سیستم صوتی سالن جلسات دیگر سیستم های مرتبط را در اختیار شما بگذارد.

کارشناسان فنی و فروش صدرا ایرانیان آماده تماس و ارائه مشاوره کاملا رایگان به شما عزیزان هستند. تنها کافیست موارد زیر را کامل نمایید تا همکاران ما در کمتر از پنج دقیقه با شما تماس حاصل کنند. ***همراه عزیز در حال حاضر تماس ها در ساعات اداری (۸صبح ال ۱۵ ظهر) گرفته خواهد شد و در خارج از این بازه کارشناسان فعال نیستند***

کارشناسان متخصص در اولین فرصت با شما تماس می گیرند.